Peelklokje 23 juni – 02 juli

Donderdag 23 juni, Hoogfeest van de geboorte van de H. Johannes de Doper,

19.00   voor de zieken.

Vrijdag 24 juni, Hoogfeest van het H. Hart van Jezus.

Zaterdag 25 juni, Onbevlekt Hart van Maria,

19.00 avondviering kermiszaterdag,

ghm Teng Vossen en Marietje Vossen-Kersten en Carina Miller-Vossen.

Zondag 26 juni, 13e zondag door het jaar, kermiszondag,

10.00 hoogmis in de openlucht bij MFA Haazehoôf met Zangkoor De Peelklanken,

voor het welzijn van de parochie en parochianen.

Donderdag 30 juni,

18.40 bidden van het rozenhoedje;

Vrijdag 1 juli, eerste vrijdag van de maand, Ziekencommunie,

19.00 toediening van het H. Vormsel door Dr. Lambert Hendriks.

Zaterdag 2 juli,

19.00 avondviering,

Za. 25 juni 19.00 : Rick van Hulsen;

Zo. 26 juni 10.00 : Tom en Wout Dirks;

Vr. 1 juli 19.00 : Rick van Hulsen;

Za. 2 juli 10.00 :  koster.

KERMIS :

De zondag vóór de feestdag van de apostelen HH. Petrus en Paulus (28 juni) wordt Ospel kermis gevierd. Komend weekeinde kan die dus als vanouds gevierd worden : in gezins- of familieverband, met een grote keuze aan attracties en stemmig ingerichte terrassen. Ik wens jong en minder jong gezellige kermisdagen.

WIELERRONDE :

Vanwege de wielerronde komt de zaterdagavondviering op 6 augustus a.s. te vervallen.

THUIS, EEN STUKJE HEMEL :

Je hebt een huis nodig om gelukkig te zijn. Zonder huis ben je op dool en mis je duizend kleine vreugden van het leven. Thuis kun je rusten als je moe bent. Thuis wordt je begrepen in nood en tegenslagen. Thuis vind je de warme genegenheid als het leven hard en koud is. Thuis ligt je geluk, een stil en wonderlijk geluk dat in café, op het werk en op straat nooit te vinden is.

Zorg zelf voor een goede, gezellige thuis. Je bent verantwoordelijk voor je eigen huisgenoten, wanneer je iets afbreekt van je eigen thuis. Wees geen bruut, geen koppige zwijger, geen televisieslaaf en ook geen lastpost. Bouw je thuis op, niet met dure tapijten, stemmige draperieën en moderne meubelen, maar met goedheid, vriendelijkheid en met de beste gaven van je hart en iedereen om je heen zal gelukkig zijn met dat stukje hemel op aarde. (Ph. Bosmans).

Kermishoogmis met De Peelklanken op terras bij kermisterrein !

Pastoor A. Koumans, OMI