Peelklokje 23-30 oktober

Dinsdag 26 oktober,

19.00 Viering Moederavond.

Donderdag 28 oktober, HH. Simon en Judas, apostelen,

18.40 bidden van het rozenhoedje.

Zaterdag 30 oktober,

19.00 Avondviering.

Za. 23 okt. 19.00 : koster;

Zo. 24 okt. 10.00 : Willem, Pieter en Ceciel Tullemans;

Za. 30 okt. 19.00 : koster.

MISSIEZONDAG :

Missiezondag is de grootste solidariteitsactie van de katholieken wereldwijd. Missio voert de campagne dit jaar onder het motto : “We moeten immers wel spreken over wat we geien en gehoord hebben”. Het is een citaat uit het boek Handelingen en het thema van de Boodschap voor Missiezondag van paus Franciscus. We worden opgeroepen om datgene wat we meedragen in ons hart naar anderen te brengen, aldus de paus. Missio ondersteunt de kerk in Guinee, in het bijzonder het pastorale werk ten behoeve van vrouwen en kinderen door de zusters van de congregatie Zusters Dienaressen van Maria Maagd en Moeder in het bisdom N’Zérékoré. Meer informatie op de website www.missio.nl.

MISSIO KINDEREN :

Guinee is een mooi land in Afrika, maar de mensen zijn arm. Veel vaders en moeders moet ver weg op werk te vinden. Daarom wonen veel kinderen in opvanghuizen van de zusters van de kerk. Vanwege gebrek aan bedden slapen zij soms wel met z’n drieën in één bed. Ook kunnen niet alle kinderen naar school.

Missio kinderen kunnen en willen de kinderen in Guinee meehelpen naar school te gaan en nieuwe bedden te geven. Spaar wat van je zakgeld in het zakje dat op school wordt uitgereikt. Tot de kinderen van De Schrank zeg ik : “Doe mee, stop het in het zakje en geef het af op school of in de kerk”. Dank je wel.

Pastoor Koumans, OMI.