Peelklokje 14-21 januari

19.00 avondviering.

Zondag 15 januari, 2e zondag door het jaar,

10.00 hoogmis,

ghm Sjeng Feijen en Hanna Feijen-Valks.

Donderdag 19 januari,

19.00   voor de zieken.

Zaterdag 21 januari, H. Agnes, maagd en martelares,

10.00 voor leden en overledenen en het welzijn van de Handboogvereniging Wilhelmina;

19.00 avondviering.

ghm Graad Kessels (verjaardag),

voor eenheid onder de christenen.

1. 14 jan. 19.00 : koster;
  2. 15 jan.10.00 : Willem, Pieter, Ceciel en Fien Tullemans;
  3. 21 jan. 19.00 : Rick van Hulsen.

GEBEDSWEEK VOOR  DE EENHEID :

In de wereldkerk vindt van 18 – 25 januari de gebedsweek voor de eenheid plaats. Door gebed wordt gehoor gegeven aan de bede van Jezus zelf, dat allen één mogen zijn (vgl. Joh. 17, 21). De gebedsweek voor de eenheid is een oecumenisch initiatief ontstaan in Engeland; in een later stadium sloot de katholieke Kerk zich hierbij aan.

ZIE, het LAM GODS :

Ik heb het zelf gezien en ik heb getuigt. (Johannes 1, 34). Johannes de Doper kende Jezus niet, hij had Hem nog niet ontmoet, als we het evangelie van vandaag volgen. Dan wint zijn getuigenis des te meer aan zeggenschap. Als Johannes Jezus de titel “Lam Gods” geeft, dan ziet deze profeet in Hem de mens van God die totaal dienstbaar is en zich geeft. Jezus zal zelfs geofferd worden vanwege zijn engagement voor dat rijk van God en de vrede, vergeving en verzoening die daarin centraal staat.

Zo ziet Johannes de Doper degene voor wie hij de Voorloper is geweest. Een prachtig en krachtig gebaar : de ander – Jezus – voor laten gaan.

Pastoor A. Koumans, OMI.